NUPRiME Audio Hi-mDAC – Recenzie
Prin bunavointa lui Jason Lim, de la NuPrime Audio, am primit un exemplar din Hi-mDAC, pentru a-i putea face un review, inainte de lansarea din weekendul CanJam NYC din 15-16 februarie 2020. Aceasta urma sa inlocuiasca DAC USB uDSD, model mai vechi, mai mare si care nu se mai producea. Noile modele fiind mult mai mici si compatibile cu dispozitive mobile, de asemenea, oferind in acelasi timp iesiri analogice si digitale de inalta calitate. Nu am auzit uDSD, deci nu le pot compara. Am comparat cu produsele unor concurenti. Pretul acestui model este de 129 de $, dimensiunile sale fiind: 5.0cm x 2.2cm x 1.2cm.
Specificatii:
Hi-mDAC foloseste un cip nou, CS43131 produs de Cirrus Logic, impreuna cu un cip de comunicatie USB personalizat NuPrime cu putere redusa.
PCM care decodeaza pana la 32 de bit / 384 KHz.
Rata de redare DSD hi-fi este crescuta de la DSD128 la DSD256.
Driver de casti de clasa H integrat, centrat pe GND.
Iesire pana la 2 VRMS in casti de 600 Ω (poate fi utilizat ca preamplificator pentru a alimenta un alt amplificator).
Rispuns in frecventa 20-20Khz +/- 0,5 dB.
Performanta evoluata: THD + N 0,005% la 1 KHz.
S / N ratio >100 dB (ponderat 20-20 KHz A).
Porturi: USB-C, combina iesire audio analogica de 3,5 mm si convertor S / PDIF de 3,5 mm (PCM192 si DoP64).
Putere de iesire:
30 mW pe canal la incarcare de 32 ohm
5 mW pe canal la 600 ohm de incarcare
Partea superioara a Hi-mDAC are o oglinda argintie, cu logo-ul companiei. Intr-o parte sunt butoanele de volum up/down, fara spatii intre butoane si carcasa. Celelalte 5 laturi ale carcasei au un finisaj din aluminiu finisat. Imbinarea dintre partea superioara si cea inferioara a carcasei este extrem de fina.
Butoanele de volum ofera un feedback placut, nu atat cand sunt apasate, ci mai ales cand revin la pozitia initiala, atunci cand apasarea inceteaza. Pachetul include un cablu USB-A la USB-C. Acesta se simte ca fiind de inalta calitate, cu o camasa din tesatura moale la atingere nefiind doar o izolatie subtire din cauciuc. Conectarea cablului USB-C se face simplu si ferm. La fel se simte si atunci cand conectati castile la mufa de 3,5 mm.
Selectia muzicala:
Am ales o varietate de muzica lossless, printre care enumaram (dar nu ne-am limitat la acestea): Jack Johnson “On and On”, Dianna Krall “Live in Paris”, Ed Sheeran “X Wembley Edition”, Martin Garrix “2019 Remixed”, Camilla Cabello “Romance”, Amanda Palmer “Performs the Popular Hits of Radiohead with her Magical Ukulele”, Eric Clapton and BB King “Riding with the King”, Post Malone “beerbongs & bentleys”, Taylor Swift “Reputation”, Zac Brown Band “Welcome Home”, Chris Jones “Roadhouses and Automobiles”, Billie Eilish “When we all go to Sleep, Where do we Go?” and “don’t smile at me”, Dierks Bently “Riser”, Eric Church “Chief”, Zara Larsson “So Good”, Pink Floyd “DSOTM”, Blueport Nuforce Jazz Sampler, and Timothy Seelig “Rutter: Requiem & Five Anthems”.
Echipamentul folosit:
Macbook Pro 15 inch 2014 pe Mojave cu Nuprime Audio Hi-mDAC (129 USD), CEntrance DACport HD (149 USD), BlueDAC (399 USD), sunet similar cu DACport HD și DACportable, iPhone 11 Pro Max cu adaptor pentru cablu lighting si iPhone direct in Hi- mDAC folosind un cablu de date USB-C pentru lighting de la Penon Audio (39 USD). NIMEars Sonate, Basso si Opera IEM-uri cu armaturi echilibrate. IEM armata echilibrata Westone W1, W40 si W80. Castile over-the-ear portabile V-Moda Crossfade Wireless II, Audeze Mobius si CEntrance Cerene dB. Sennheiser HD-600 cu cablu APureSound V3 cu mufa de 3,5 mm si HiFiMan HE-560 cu cablu Moon-Audio de 3,5 mm Silver Dragon.
Software:
iTunes 12.9.5.5, aplicatie Tidal pentru OS X, Rogue Amoeba SoundSource. SoundSource ofera un castig suplimentar prin intermediul butonului „boost”, pentru a conduce HD-600 si HE-560 mai tare decat ar permite in mod normal Mac OS X, fara distorsiuni. De asemenea, ofera un EQ gratuit de distorsiune, daca este necesar, si va permite sa selectati sursa de sistem plus un DAC / sursa diferita pentru mai multe aplicatii audio diferite. Nuprime sugereaza setarea nivelului de volum al sistemului la 100% pentru cel mai bun interval dinamic, apoi folosirea butoanelor de volum hardware pentru a regla volumul de ascultare si sunt de acord cu acest lucru. Dar, daca sunteti comod, este capabil sa utilizati volumul sistemului si butoanele de volum Macbook pentru a controla muzica intr-un varf este foarte convenabil. Cu siguranta mai convenabil decat cu DACport HD, care dezactiveaza butoanele de volum ale sistemului de pe tastatura. Cand conectati prima oara Hi-mDAC, atat volumul sistemului, cat si volumul hardware vor fi reduse, astfel incat sa nu porneasca prea tare muzica atunci cand atingeti „play”. SoundSource imi permite sa reglez volumul sistemului printr-un glisor, chiar si atunci cand un DAC / amplificator precum DACport HD dezactiveaza butoanele de volum Macbook. Pentru a face o comparatie intre marimea setarilor de volum intre Hi-mDAC si alte DAC / amp-uri, a trebuit sa maximizez toate volumele hardware si sa folosesc aplicatia SoundSource pentru a regla volumul sistemului si apoi sa notez procentul din volum, pentru a se potrivi. Hi-mDAC are o multime de pasi in controlul volumului, prea multi pentru a numara usor pasii si sa spune „am fost pe pasul 24 din 64 in timp ce DAC / amp etc, etc, DAC / am avut butonul de volum la 20%” etc. Nici macar nu stiu cati pasi sunt, dar sunt multi.
Sunet si Tonalitate:
Hi-mDAC are o semnatura sonora foarte neutra, plana si transparenta sau fara culoare. Nu as numi-o semnatura sonora calda, dar nici nu este rece. In comparatie cu CEntrance DACport HD si BlueDAC sau HiFiMan R2R2000, as spune ca R2R2000 suna cel mai cald si mai luxuriant, iar produsele CEntrance sunt usor mai calde si mai dure decat Hi-mDAC, dar totusi se orienteaza spre neutru si transparent. Sunetul si tonul depind de materialul programului si castile pe care ai ales să le asculti, asa ca am incercat sa amestec si sa potrivesc diverse amplificatoare + casti + muzica, ceea ce mi-a oferit o combinatie coplesitoare de alegeri pe care sa le prezint; dar voi încerca să fac tot posibilul pentru a le descrie. Cred ca data viitoare voi discuta toate aspectele sunetului cu fiecare IEM sau casti in ansamblu, in loc sa-l defalchez prin bas, medii, treble etc.
Bas:
Cu oricare dintre IEM-urile pe care le-am testat, mDAC are o livrare de bas puternic, profund extinsa. Basul este controlat, strans si rapid. Nu are suiusuri sau coborasuri observabile. In comparatie cu DACport HD, as spune ca DACport are un sunet putin mai cald si mai „punchie”, acest lucru depinzand de modelul castilor.
Asa cum am mentionat mai sus, folosesc aplicatia „SoundSource” a lui Rogue Amoeba de pe Macbook-ul meu pentru a directiona sunetul catre orice dispozitiv pe care doresc sa-l ascult, acesta incluzand si cateva optiuni presetate de EQ, cum ar fi bass booster, reductor treble, etc. Folosind setarea bass booster cu Hi-mDAC, IEM-urile functioneaza foarte bine si, odata cu gain-ul amplificat cu SoundSource, nu conduce amplificatorul in clipping nici cu IEM, nici cu castile cu dimensiuni complete mai scumpe, la niveluri de volum normale pana la foarte puternice.
Am descoperit ca castile mele portabile cu un randament redus, cu eficienta scazuta sunt mai usor conduse spre denaturarea la volume extreme, spre deosebire de castile desktop de dimensiuni complete. Insa toata ascultarea mea critica s-a facut cu NU EQ, cu exceptia cazului in care am testat in mod specific abilitatea amplificatorului de a gestiona basul suplimentar fara clipping.
In timp ce redam piese aleatoare in Tidal cu NEMEars Opera IEM cu 8 driver, a aparut melodia lui Eric Church „Over when it’s Over”, iar greutatea si fundamentul basului m-au luat cu surprindere – aproape ca puteam sa o simt in camera cu mine. Cu aceleasi piese, am trecut la CEntrance Dacport HD, unde impactul de bas a crescut si a sunat ușor mai cald – Opera este mai putin pretentios cu amplificatoarele decat Sonata sau Basso IEM de la NXEars, prin urmare basul nu s-a schimbat la fel de mult cu o modificare a amplificatorului.
Am ascultat apoi Timothy Seelig, Rutter Requiem III: Pie Jesu, iar basul orgii ajunge la adancimi subterane cu Hi-mDAC, cu tot IEM si chiar cu HD-600. In timp ce basul orga este profund si extins cu HD-600, impactul bas asupra altor genuri de muzica nu este la fel de greu ca atunci cand se poloseste un amplificator mai puternic cu un swing de tensiune mai mare. Insa, cu albumul „Kool Cats” al Guinea Pig, contrabasul cu HD-600 a fost foarte strans și punchy, iar volumul Hi-mDAC cu HD-600 a fost moderat si foarte curat pana la un nivel de 100% volum.
Urmatorul lucru este aproape mai mult o trecere in revista a castilor portabile over-ear decat a Hi-mDAC, dar am vrut sa vorbesc despre modul in care conduce o varietate de casti portabile sau transportabile full-size. De obicei, nu amplific aceste casti, iar cateva dintre ele le folosesc de obicei doar prin bluetooth.
Modelul V-MODA Crossfade Wireless II sunt cunoscute ca niste casti cu mult bas, iar cu Hi-mDAC la doar 50% din volumul lor, basul lor este masiv, la violoncelul de pe Guinea Pig „Kool Cats”. Basul V-MODA a fost putin prea mult atat cu mDAC, cat si cu DACport HD. Cu Rutter Requiem Pie Jesu, orga are putere si greutate, dar HD-600 avea inca o calitate si un control mai bune a basului decat V-MODA cu Hi-mDAC.
De obicei, prefer sa folosesc V-MODA cu inregistrari vechi de rock clasic care nu aveau prea mult bas in mastering sau sa folosesc la volume mici unde altfel aa putea dori un control loudness-ului. De asemenea, nu le-am folosit in modul cu fir de mai mult de 2-3 ori, uzual, le folosesc cu Bluetooth. Insa, atunci cand redau coloana sonora de la Guardians of the Galaxy precum si o varietate de inregistrari Led Zeppelin prin Hi-mDAC si Tidal lossless, au avut un echilibru bun al basului, in timp ce DACport HD avea un bas similar, dar a impins gama medie prea inainte.
Castile inchise CEntrance Cerene dB au fost o potrivire mai buna pentru Hi-mDAC decat V-MODA. Inainte de burn-in, Cerene dB aveau un bas greu, aproape sloppy, dar, dupa aceasta operatiune, basul lor devenise mai strans si mai controlat. Basul inca mai este puternic si sunt niste casti amuzante cu Hi-mDAC redand tot rock-ul meu clasic, electronic, jazz si clasic.
Insa, la melodii precum Post Malone „Paranoid” si „Psycho”, Cerene dB a exacerbat midrange-ul si treble-ul pe Hi-mDAC. Trecerea la DACport HD de la aceeasi companie a adus gama medie la un nivel mai aproape de bas, dar in detrimentul soundstage-ului. Doar treceti la Eric Clapton „Unplugged Remastered”, puneti din nou Hi-mDAC, cu un bas mai echilibrat si un sunet mai mare.
Grado HF-2 a avut un bas puternic si un control bun cu Hi-mDAC, dar acest model trebuie să fie, de asemenea, castile „cu volum redus de ascultare” cu Hi-mDAC, datorita exacerbarii peretelui de sunet inerent al lui Grado precum si a grainy treble. La volume mici, nu este nevoie de cresterea basului, sau de un control al sunetului cu HF-2 si chiar ma bucuram de ele la un volum de sistem de 25-30% (cu butoane maximizate), dar la un volum foarte mare la numai 50% , apare fenomenul de cringing.
Folosesc HF-2 cu amplificatorul meu ZDT Eddie Current, de 3000 de dolari, care este atat de matasos neted si rafinat in inaltimi, incat pot ridica Grados fara efort. Dar, sunt niste casti care de multe ori nu-mi plac la volume mari si nici unul dintre amplificatoarele mele portabile nu imbunateste asta (Millet Hybrid portabil TTVJ a fost cel mai bun cu Grados, si mi-e dor de el, dar l-am vandut).
Ultimul model de casti pe care l-am incercat cu Hi-mDAC a fost HiFiMan HE-560 cu cablul Moon-Audio Silver Dragon 3.5mm. Este vorba despre niste casti care credeam ca se potrivesc cu un amplificator puternic si care functioneaza cu amplificatorul meu de 2 watt Schitt Audio Magni 3, asa ca aproape nu m-am deranjat sa-l incerc. Nici macar producatorul nu se astepta sa fie o potrivire buna. Am fost cu adevarat surprins cand Hi-mDAC poate conduce 560 la niveluri de volum bun / moderat de ascultare, cu bas strans, rapid si puternic! Nu parea sa ramana fara curent sau sa se chinuie.
Aceast combo este chiar mai bun decat HD600 si raspunde bine si atunci cand modul de gain „boost” SoundSource este activat. Chiar daca „boost” de gain a fost activat in acelasi timp cu modul de intensificare a bassului (a fost la fel ca un test), Hi-mDAC nu a renuntat si abia s-a incalzit. Am ascultat restul timpului cu gain normal si NU EQ si am fost foarte impresionat de violoncel si orga, precum si muzica electronica de la Steven Garrix si Infected Mushroom. Mi-a placut combinatia Hi-mDAC si HE-560 cu aproape fiecare melodie pe care am ascultat-o, iar aceasta a fost combinatia mea preferata pentru casti full-size. Doar de cateva ori am vrut sa folosesc butonul „boost” de gain.
Medii:
Midrange-ul este curat, transparent si necolorat si nu adauga sau scoate nimic din muzica. Orice modificare a sunetului s-a datorat caracteristicilor sunetului IEM sau castilor utilizate, nu datorita amplificatorului.
De exemplu, cand faceam recenzia NXEars saptamna trecuta, am descoperit ca DACport HD ar putea face prezenta la nivel mediu un pic coplesitoare cu IEM-ul cu 4 drivere NXEars sau V-MODA-ul meu la volume foarte mari. Dar Hi-mDAC nu mi-a dat aceasta impresie, iar gama medie a fost foarte neteda si naturala, chiar si in cazul unor casti care au de obicei un raspuns in frecventa in forma de U.
Midrange-ul Hi-mDAC a fost deschis și transparent cu orice casti IEM sau full size pe care le-am folosit, chiar si V-MODA (care a avut un pic prea mare inflorire cu DACport HD). Cu Cerene dB si Hi-mDAC, midrange-ul nu a fost redus, atat doar ca basul a fost uneori intensificat in raport cu gama medie. Dar m-am gandit ca Hi-mDAC a facut o treaba buna cu Cerene dB la instrumentele din „Kool Cats”, cum ar fi saxofonul si trombonul (nu sunt similare cu Post Malone).
Cu Eric Clapton “Before You Accuse Me” pe albumul “Un-Plugged Remastered”, aplaudarea muzicii suna natural si real, si nu ca ploaia pe un acoperis metalic, asa cum obtineti cu alte echipamente. Unii ascultatori s-au plans ca HE-560 are un raspuns in frecventa in forma de U, cu retragere medie, dar aceasta nu a fost si impresia mea.
Treble:
Treble-ul este de obicei scanteietor, sclipitor, poate prea mult in primele 2 zile inainte de a se arde, lucrurile s-au modificat in bine dupa aproximativ 4 zile de utilizare.
Dupa aceasta perioada de utilizare, am constatat ca treble-ul este foarte detaliat si crispy, transparent si neted, fara veil sau grain (daca nu ascult un Grado care are nevoie de tuburi). nu este agravată nici cu Hi-mDAC. Acesta ofera cele mai bune calitati extraordinare din toate IEM-urile mele Westone, Sennheiser HD-600, HiFiMan HE-560. Cu Cerene dB si V-Moda Crossfade Wireless II (modul cu fir) mi-am dorit ceva mai usor.
NEXears IEM a functionat cel mai bine cu Hi-mDAC atunci cand ati utilizat cablul de cupru 6N cu un singur cristal pur si mici insertii profunde. Altfel, cu cablul de cupru placat cu argint vor suna putin bright pe Hi-mDAC vs cu celelalte amplificatoare pe care le-am incercat. Avand in vedere cat de bine functioneaza Hi-mDAC cu HE-560 la un cablu de argint, as spune cs acesta a fost un „IEM pe cablu gresit”, nu o problema cu amplificatorul.
Imaging si Soundstage:
Hi-mDAC are un soundstage si imaging bune si suna fara efort si transparent. Am simtit ca suna ceva mai deschis si mai spatios si mai putin intim decat produsele CEntrance (sau R2R2000). Am preferat Hi-mDAC cu Westone W1, W40 si W80 IEM, ceea ce a oferit Westone un sunet putin mai mare decat cu DAC / amplificator CEntrance.
NEXears IEM par sa aiba un soundstage putin mai mare, indiferent de amplificator, si se imperecheaza putin mai bine cu amplificatoarele punchy CEntrance. Cu toate acestea, NXEars inca a sunat foarte bine cu Hi-mDAC, iar acesta este amplificatorul pe care l-am folosit exclusiv pentru primele 2-3 zile ale recenziei mele NXEars IEM pe care am postat-o la inceputul acestei saptamani. Ascultand, am auzit frecvent sunete care m-au facut sa privesc in jur, pentru ca ulterior sa realizez ca sunetele veneau din inregistrare.
Castile desktop HD-600 si HE-560 full size, de asemenea, au sunat putin mai deschise si mai spatios cu Hi-mDAC decat amplificatoarele mele CEntrance, in ciuda rezervelor suplimentare de energie ale amplificatoarelor CEntrance. Nota – Cred ca iesirea echilibrata de 2,5 mm a BlueDAC-ului meu suna mai deschis cu o separare mai buna decat mufa de 3,5 mm pe care o foloseam.
Power Output si Synergy cu diferite modele de casti:
Sinergia angrenajelor este importanta, IEM si casti diferite pot modifica caracteristicile sunetului, in functie de modul in care interactioneaza cu impedanta de iesire Hi-mDAC. Nu cunosc impedanta de iesire, dar daca nu iti place Hi-mDAC cu un IEM sau o pereche de casti, zic sa incerci alta pereche inainte de a renunta.
Cat de bine se imperecheaza castile cu Hi-mDAC depinde si de materialul sursa, iar in timp ce nu pot asculta Post Malone „Beerbongs & Bentleys” cu Cerene dB si Hi-mDAC la volume mari, imperecherea a sunat excelent cu Eric Clapton „Unplugged Remastered” sau „Kool Cats” de la Guinea Pig, la orice volum.
Oboseala ascultarii poate juca si ea un rol. Astfel, dupa ce am ascultat 2 ore la rand Cerene dB,când am trecut la „Reputation” de Taylor Swift, m-am gandit ca basul era mult mai bine controlat decat cu ceva de genul „Beerbongs & Bentleys”, insa parea ca a disparut cu totul treble-ul. A trebuit sa fac o pauza lunga dupa asta. Acest lucru nu s-a intamplat in timpul sedintelor de ascultare indelungate cu IEM sau HD-600 si HE-560, dar castile portabile over ear au contribuit la oboseala mult mai rapid decat celelalte.
Am crezut ca Hi-mDAC are o mare sinergie cu Westone W1, W40 si W80. De asemenea, s-a asociat cu V-Moda Crossfade Wireless II si Cerene dB cu rock clasic (sau dacă se reda ceva la volume mici). In comparatie cu cel mai apropiat concurent al sau, DACport HD este un amplificator mai cald si mai puternic si am descoperit ca NXEars IEM avea uneori o sinergie putin mai buna cu DACport HD.
Sinergia cu HD-600 si HE-560 a fost foarte buna cu Hi-mDAC. Mi-a placut foarte mult combinatia si am avut nevoie doar ocazional sa maximizez volumul sistemului si butoanele de volum hardware pentru a obtine nivelul dorit, in special cu muzica clasica precum Rutter Requiem sau cateva piese de jazz si new age. Daca as avea nevoie de mai mult gain, as putea folosi butonul „Boost” de gain SoundSource pentru a obtine mai mult volum de sistem cu aceste inregistrari linistite.
Cu Jack Johnson cantand „Taylor” sau „Dreams be Dreams” precum si Halsey cantand „Finally/ Beautiful Stranger” pe HD-600 sau HE-560 nu aveam nevoie de nici o îmbunatatire a gain-ului software si as seta doar volumul sistemului Macbook-ului la 60%, cu butoanele volumului hardware Hi-mDAC maximizate. Redand Camilla Cabello „Living Proof” sau Taylor Swift „Lover” si Zac Brown Band „My Old Man” nu aveam nevoie de mai mult de 75% din volumul sistemului cu Hi-mDAC. Chiar si la 100% nu s-a rupt si am redus-o inapoi la niveluri confortabile la 50-70% din volumul sistemului.
Cu albumul „Kool Cats” de la Guinea Pig, asa cum am spus mai sus, contrabasul, prin HD-600 si HE-560 a fost strans si punchy, iar volumul a fost moderat puternic si foarte curat la 100% din volum. Am avut nevoie doar pentru a seta volumul sistemului la 75-80% pentru a mă bucura. Apasarea butonului „boost” SoundSource ar putea face ca acest album sa fie redat destul de tare si curat, la volume semnificativ mai puternice decat mufa pentru casti incorporata (poate chiar cu 6-7 dB mai tare, fata de 3-4 dB mai tare, fara crestere de software).
Si impactul de bas nu a palit, deoarece volumele au devenit prea mari cu HD-600 sau HE-560, asa cum am observat doar cu IEM NXEars Basso 4-driver IEM la volume extreme. Pe albumul Kool Cats cu „boost” de gain, Hi-mDAC ar putea juca la fel de tare si curat ca DACport HD in modul castig mare la volum maxim. Insa, inca nu am avut de obicei nevoie sa folosesc butonul de imbunatatire a sunetului SoundSource si l-am pornit doar pentru a-i testa capabilitatile.
Ca o comparatie, am incercat sa potrivesc nivelurile de sunet cu HD-600 pe Hi-mDAC vs DACport HD cu controalele lor de volum hardware la max. Daca am setat Hi-mDAC la 60% din volumul sistemului, fara crestere a gain-ului, acesta a jucat la acelasi nivel cu DACport HD in modul de gain redus la 100% din volum. Daca am pornit Hi-mDAC pana la 100% cu „boost” SoundSource pornit, atunci Hi-mDAC a fost la fel de tare ca DACport HD cu un gain mare la volum maxim.
Fara SoundSource, DACport a avut intotdeauna mai multa putere decat Hi-mDAC, asa ca recomand SoundSource daca intenaionati sa folositi casti de tip desktop la volume mari cu Hi-mDAC si veti constata ca gain-ul standard nu este suficient. Este evident ca Hi-mDAC ar avea mai multa putere daca ar avea doar un comutator de gain (as dori sa vad asta, dar au conceput acest lucru pentru IEM si pentru echipamentele portabile).
La niveluri de volum extrem de ridicate pe Hi-mDAC, poate conduce ORICE IEM la volume atat de mari incat NICIODATA nu ai atinge acel punct intr-o zi obisnuita. In cele mai multe cazuri, nu voi folosi niciodata mai mult de 30-50% din puterea Hi-mDAC cu un IEM. Cand ascult un casti mai exigente precum HD-600 sau HE-560, as folosi oriunde intre 30-100% din volumul sistemului.
Ceea ce m-a surprins a fost compromisul pe care mi l-au oferit multe dintre castile mele over-the-ear, care nu suna la fel de bine ca niciunul din IEM si nici la fel de bine ca si castile full size, de mare putere. De acord, doua dintre cele trei erau casti portabile Bluetooth si erau reglate pentru wireless. Cerene dB sunt conectate doar prin cablu si suna putin mai bine decat V-MODA, si am ascultat intregul album Eric Clapton in aceasta seara pe Hi-mDAC. Dar este totusi un compromis mai scazut fata de Audeze Mobius, care au fost castile mai luminoase, cu bas mai plat (asa că le-am preferat cu DACport HD sau prin Bluetooth).
Foarte putin din ceea ce am auzit cu aceste casti portabile over-the-ear a fost vina Hi-mDAC, desi CEntrance Cerene dB se imbunatete usor cu unele materiale ale programului atunci cand sunt utilizate cu un amplificator CEntrance, poate pentru ca sunt de la aceeasi companie. Imi doresc foarte mult sa am noul Sennheiser Momentum Wireless sa incerc cu acest amper, dar poate intr-o zi. A fost o problema prea mare sa-mi gasesc vechile Shure 840, V-MODA XS sau V-MODA M-80, dar cred ca acestea ar putea fi o potrivire mai buna pentru Hi-mDAC.
Noise:
Nu am putut auzit nici un hiss cu niciunul dintre IEM-urile folosite (dar urechile mele au aproape 58 de ani).
Compatibilitatea telefoanelor
Hi-mDAC este compatibil cu setul de conectare Apple USB Camera (CCK) pentru a fi folosit cu iPhone 11 Pro Max. De asemenea, functioneaza destul de bine cu cablul USB-C Penison Audio cu impletitura de argint la decodorul Lightning. Am un cablu decodor Penon Audio similar intr-o versiune micro-USB a Lightning si care functioneaza direct cu BlueDAC si DACportable cu un iPhone. CEntrance HiFi-M8 V1 este excelent cu un telefon si nu este nevoie de niciun CCK, dar este intr-adevăr mai mult un amplificator transportabil, datorita dimensiunii si greutatii sale (nu poate fi atasat unui iPhone cu un cablu precum Hi-mDAC). Ei spun ca Hi-mDAC functioneaza cu dispozitive Android, dar eu nu detin unul si nu am putut proba acest lucru.
Volumul Hi-mDAC este controlat de volumul sistemului iPhone, la fel ca in cazul Macbook-ului, iar Hi-mDAC porneste intotdeauna cu un volum mai mic decat cel al software-ului si al butoanelor hardware, astfel incat sa nu va afecteze urechile atunci cand va conectati (la fel cu Macbook pro). Asadar, dupa ce il conectati, aveti posibilitatea de a alege volumul sistemului sau puteti lasa volumul sistemului asa cum este, si puteti ridica volumul cu butoanele de volum hardware.
Se pare ca exista un numar mare de pasi atunci cand apasati butoanele fizice de volum si trebuie sa apasati butonul de volum cam de 20 de ori pentru a obtine o crestere semnificativa a volumului. Mi s-a parut mai rapid sa apas si sa tin apasat buton volumul pana cand a atins nivelul dorit.
IPhone> Hi-mDAC> W80 sau Opera IEM a fost foarte placut, de exemplu, si a sunat ca un upgrade de la Apple Lightning la adaptorul pentru casti (care, de fapt, este destul de dragut). Cand am incercat prima oara Hi-mDAC cu iPhone inainte de a fi inregistrat, cu CCK si cu un nou NXEars Basso, a sunat putin luminos. Dar, dupa ce totul a fost utilizat, am incercat Hi-mDAC cu cablul Penon Audio si iPhone, iar dupa aceea a sunat semnificativ mai bine decat prima data. Nu am avut sansa sa ascult originalul CCK Apple, avand acces la doar cablul decodificator Penon in acest moment, dar ar trebui sa sune la fel.
Hi-mDAC este alimentat complet prin portul lightning si este unul dintre cele mai ieftine DAC / amplificatoare hi-res care lucreaza cu Apple CCK. Faptul ca nu pot folosi unii dintre cei mai apropiati concurenti ai sai, DACport HD (150 USD), sau Audioengine D3 (99 $), cu un iPhone, a fost dezamagitor, dar acum avem solutia. Nu am un Dragonfly de testat, dar daca imi amintesc corect cel care s-ar compara cel mai bine cu Hi-mDAC, este de 2 ori mai scump.
Cele mai scumpe DAC portabile si BlueDAC de la CEntrance ofera compatibilitatea iPhone la un pret de 2 sau 3 ori mai mare, la fel si in cazul dimensiunii si greutatii. Cu toate acestea, acele amplificatoare CEntrance au, de asemenea, o putere semnificativ mai mare pentru castile cu cerinte de dimensiuni complete pe un iPhone (HE-560), datorita alimentării interne a bateriei. Dar nu numai ca sunt mai mari si mai grele, asa ca nu le puteti indeparta de la capatul unui cablu de pe iPhone, dar trebuie sa le incarcati regulat bateriile in timp ce Hi-mDAC nu trebuie sa fie incarcate. Puteti pune un telefon pe un incarcator wireless in timp ce ascultati muzica cu Hi-mDAC si va reda pentru neincetat.
Concluzii:
In general, mi-a placut foarte mult Nuprime Audio Hi-mDAC si am fost foarte multumit . As dori sa achizitionez unul dintre acestea pentru fiul meu si pentru cativa prieteni, nu doar pentru mine.
Este un DAC / amplificator versatil si foarte accesibil, care functioneaza si cu computere si dispozitive mobile. Este foarte neutru si nu este colorat, avand un soundstage bun, puterea fiind mai mult decat suficienta pentru casti IEM si portabile, dar m-a surprins cat de bine a gestionat si unele casti full size. Din nou, nu este la fel de puternic ca un amplificator desktop, dar mai mult decat suficient pentru a-l folosi cu un computer sau un telefon care nu le poate conduce.
In cazul meu, as evita complet toate castile mele portabile si as folosi doar HE-560, HD-600 sau IEM cu el. Este suficient de mic incat devine o parte a cablului dumneavoasta de casti de dimensiuni mari atunci cand sunteti conectat la un computer si prinde mufa USB-C si mufa pentru casti suficient de strans incat sa poata atarna de pe birou cu o pereche de casti conectate si nu pierdeti conexiunea de pe ambele parti. Este ca si cum ai avea un cablu digital pentru casti.
De asemenea, as purta cu mine Hi-mDAC si cablul USB 6 „Penon Lightning-USB cand vreau sa imi ascult iPhone-ul, in loc sa folosesc adaptorul Apple Lightning-casti sau setul de conectare la camera.
Nu am testat iesirea optica S / PDIF, dar pare o modalitate excelenta de a integra computerul cu un sistem home theater sau de a folosi un computer cu un DAC de inalta performanta, care nu are o intrare USB . Daca am ocazia sa testez acest lucru mai tarziu, il voi adăuga la a doua postare din acest thread. Acelasi lucru, dacă gasi vreodata V-MODA XS sau M-80 pentru a incerca, precum si alte casti. Aveam nevoie sa-mi postez recenzia acum, dar voi avea timp mai mult pentru a da mai multe impresii si comparatii in timp.
Specificatii, pret gasiti aici
Recenzie poate fi gasita pe Head-Fi